Bolttulajdonosként fontos, hogy rendszeresen felülvizsgálja forgalmi folyamatait, hogy tudatában legyen minden olyan csatornának, amely szokatlan mértékben nő vagy csökken – különösen, ha az organikus forgalomról van szó.
Ha az organikus forgalom folyamatos csökkenését észleli, ennek oka lehet az oldalon kívüli vagy az oldalon belüli negatív tényezők; szerencsére sok ilyen tényező javítható. Íme néhány lépés, amelyet meg kell tennie annak felméréséhez, hogy webhelye miért nem ér el megfelelő organikus forgalmat.
Elemezze webhelyét a Google Search Console-ban
A Google Search Console (GSC) az első és a legkézenfekvőbb hely a Google által az Ön webhelyével szemben esetlegesen végrehajtott „intézkedések” azonosítására. Ez akkor fordul elő, ha a Google egy oldalt vagy oldalcsoportot manipulatívként vagy spam jellegűként jelölt meg, és ez azt jelenti, hogy eltávolította a kérdéses oldalakat az indexéből, így az oldalak többé nem jelennek meg a keresési eredmények között.
Az ebből történő felépülés hosszú és nehéz út lesz. Bizonyítania kell a Google-nak, hogy webhelye már nem alkalmaz spam jellegű SEO-taktikákat, és Ön elkötelezett az etikus és a Google által jóváhagyott SEO-taktika mellett.
Tekintse át webhelye backlink profilját
Még akkor is, ha webhelyén „nincs látható kézi művelet”, akkor is feltétlenül ellenőriznie kell a bejövő linkeket, hogy elkerülje a kézi műveleteket a jövőben. Hasonlóképpen, ha a GSC azt mutatja, hogy Ön természetellenes linkeket alkalmaz a webhelyére mutatva, akkor át kell tekintenie a linkeket, hogy kijavítsa a boltja elleni jelenlegi intézkedést.
Ellenőrizze, hogy webhelye nem tartalmaz-e ismétlődő tartalmat
Vegye ki a meglévő másolatot webhelye kategória-, cikk- és termékoldalairól, és illessze be a Google-ba. Megjelenik máshol is? Ha igen, akkor előfordulhat, hogy a Google megbünteti webhelyét az ismétlődő tartalom miatt. Ha egy versenytárstól vagy más online forrásból másolt tartalmat, törölje a duplikált tartalmat webhelyéről, és írja meg a saját egyedi verzióját.
Figyelje a legnépszerűbb organikus céloldalakat
A Google Analytics szolgáltatásban hasonlítsa össze az organikus (nem fizetett) céloldaladatokat a forgalomcsökkenés előtti és az azt követő forgalomcsökkenéssel. Keressen trendeket – vannak olyan termékoldalak, amelyek erős visszaesést szenvedtek el? Vagy esetleg hasonló témájú kategóriaoldalak? Lehet, hogy a versenye erősödik, vagy esetleg abbahagyta a webhely ezen részének népszerűsítését.